چرا نمیتوانیم وزن کم کنیم؟
نوشته شده توسط : s

برای افرادی که با تصویر فیزیکی یا ذهنی از خود دست و پنجه نرم می کنند، ماهیت دشوار کاهش وزن می تواند آنها را بی حرف و مبهوت کند. بله، بسیاری از مردم در مسیر کاهش وزن خود موفق می شوند، اما بسیاری از افراد هستند که حتی زمانی که فکر می کنند همه چیز را به درستی انجام می دهند . رژیم غذایی، ورزش و فعالیت با کمبود کالری ، با مشکل مواجه می شوند.

ما نحوه عملکرد کاهش وزن را توضیح می‌دهیم و برخی از رایج‌ترین دلایلی را که باعث می‌شود افراد بدون توجه به کاری که انجام می‌دهند نمی‌توانند وزن کم کنند را پوشش می‌دهیم.

آیا CBD باعث کاهش وزن می شود؟

کاهش وزن چگونه کار می کند

چربی معمولا به دلیل ارتباط با چاقی شهرت بدی به دست می آورد، اما بدن شما برای انجام عملکردهای اساسی انسان به چربی نیاز دارد. چربی با ۹ کالری در هر گرم، یک منبع سوخت کند، اما کارآمد؟ بیشتر از کربوهیدرات یا پروتئین است. این ترکیب چربی را برای ذخیره در سلول ها برای استفاده در آینده جذاب می کند.

این سلول ها که سلول های چربی نامیده می شوند، مملو از تری گلیسیرید هستند، نوعی چربی که از گلیسرول و 3 اسید چرب تشکیل شده است (از این رو پیشوند "تری" نامیده می شود).

برای کاهش وزن، کار با کمبود کالری بدن را تحریک می کند تا از سلول های چربی اضافی برای انرژی استفاده کند. آنزیم‌ها اسیدهای چرب را قبل از انتقال به اندام‌هایی مانند ریه‌ها تجزیه می‌کنند تا انرژی لازم برای عملکرد تنفسی را فراهم کنند. این فرآیند آب و دی اکسید کربن تولید می کند که هنگام ادرار کردن، عرق کردن و نفس کشیدن از بدن خارج می شود.

سلول های چربی خالی حاصل عمر کوتاهی دارند و بدون جایگزینی می میرند. اگر با کمبود کالری به فعالیت خود ادامه دهید، سلول های چربی کافی در نهایت می میرند، بنابراین بدن شما شروع به استفاده از کالری هایی که مصرف می کنید به جای تکیه بر سلول های چربی ذخیره می شود.

چالش های کاهش وزن

اگرچه کاهش وزن، عادات سالم و رژیم غذایی در فرهنگ امروزی رایج است، اما بدن انسان قرار نیست در حالت کاهش دریافت کالری زندگی کند. در واقع بدن به اندازه کافی باهوش و سازگار است که در برابر محدودیت کالری واکنش نشان دهد و مبارزه کند، تعارضی که می تواند کاهش وزن را دشوار کند. این جبران به عنوان سازگاری متابولیک شناخته می شود.

در طول سازگاری متابولیک، مغز کمبود کالری طولانی مدت را به عنوان یک خطر تفسیر می کند و با کاهش سرعت متابولیسم برای استفاده موثرتر از انرژی که به آن دسترسی دارد، پاسخ می دهد. به عبارت دیگر، اگر به طور مداوم 2000 کالری در روز مصرف کنید و به طور ناگهانی به 1500 کالری کاهش دهید تا وزن کم کنید، بدن شما این رفتار را نشان می دهد و با عادات جدید خود سازگار می شود. به علاوه، وقتی کمتر غذا می خورید، انرژی کمتری برای حفظ عملکردهای بدن خواهید داشت.

به عنوان مثال، یک آزمایش کوچک بر روی ۶۵ زن نشان داد که سازگاری متابولیک پس از کاهش وزن، مدت زمان لازم برای رسیدن به اهداف کاهش وزن را افزایش می دهد. با هر کاهش ۱۰ کالری در نرخ متابولیک استراحت (کالری که بدن شما در حالت استراحت می سوزاند)، محققان دریافتند که یک روز دیگر طول می کشد تا زنان به اهداف خود برسند.

برخی از افراد تنها از طریق رژیم غذایی تلاش می‌کنند وزن خود را کاهش دهند، اگرچه بسیاری از افراد نوعی ورزش را انجام می‌دهند. سازگاری متابولیک بر عضلات و حرکات بدن شما تأثیر می گذارد و باعث می شود آنها برای کاهش کالری سوزانده شده کارآمدتر عمل کنند. در نتیجه، هر چه بیشتر وزن کم کنید، کالری کمتری هنگام ورزش می سوزانید.

علاوه بر تنظیمات متابولیکی، هورمون ها نیز می توانند کاهش وزن را دشوار کنند. لپتین، هورمونی که توسط بافت چربی تولید می شود، با گفتن اینکه چه زمانی کامل هستید، به تنظیم گرسنگی کمک می کند. با این حال، کاهش وزن سلول های چربی را کوچک می کند و در نتیجه لپتین کمتری تولید می کند. چون شما احساس سیری نمی کنید، ممکن است متوجه پرخوری خود شوید. افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، می توانند در برابر لپتین مقاوم شوند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Leptin

 

مشابه لپتین، گرلین هورمونی است که توسط معده تولید می شود و به مغز شما می گوید که چه زمانی معده خالی است و شما را به خوردن تحریک می کند. افرادی که رژیم های محدود کننده دارند، می توانند سطوح بالایی از گرلین داشته باشند که باعث می شود آن ها بخواهند بیشتر غذا بخورند.

 





:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: